Kiedy pojawia się problem, musisz go pociągnąć. Nawet jeśli nie jesteś silny, musisz to ciągnąć, ciągnąć to dobrze! Przepraszam, złapałem się na mały remix z lat 80-tych. Podczas pracy nad samochodem często natrafia się na specjalistyczne elementy, które wymagają specjalistycznych narzędzi do ich demontażu i montażu. Jedną z najczęstszych części, z którymi możesz się spotkać są koła pasowe i koła zębate. Wiele z nich jest wciśniętych przez fabrykę, a jedynym sposobem, aby dostać je oddzielnie jest specjalistyczny ściągacz. Istnieje całkiem sporo ściągaczy, niektóre z nich podwójnie jako instalatory, jak również, a my wybraliśmy najbardziej powszechne, aby pokazać, jak działają.

Narzędzia do ściągania

Następujące narzędzia i zastosowania nie są wyłączne, ściągacze, szczególnie typ uniwersalny, są bardzo przydatne dla wszystkich rodzajów projektów. Kiedy już wiesz jak ich używać, znajdziesz wiele kreatywnych zastosowań, nawet poza samochodem.

Narzędzie do demontażu drążków kierowniczych - Demontaż starych drążków kierowniczych może być trudny, zwłaszcza gdy samochód jest stary i zniszczony. Zazwyczaj najpierw próbujemy metody młotkowej, ale to nie działa na naprawdę starych samochodach. Wtedy z pomocą przychodzą narzędzia do demontażu drążków kierowniczych. Widelce Pickle mają tendencję do uszkodzenia części, więc te są poza. Narzędzia te są jednoczęściowe odlewane lub kute U-kształtne narzędzie, które blokuje się na ramię kierownicy lub link ciągnący i centrum stud jest gwintowany w celu naciśnięcia stawu na zewnątrz. Pracują bardzo dobrze i są niedrogie. Możesz chcieć przerzucić nakrętkę zamkową i toczyć kilka wątków na stawie, aby pomóc utrzymać kołek prasowy wyśrodkowany, ponieważ mogą one odejść od stawu i booger nici.

 

3-szczękowy - Najbardziej uniwersalny ze ściągaczy, 3-szczękowy ściągacz ma trzy przegubowe ramiona, które mają zarówno wewnętrzne jak i zewnętrzne haki. Można ich używać do usuwania kół zębatych, kół pasowych, piast kół, wszelkiego rodzaju trudnych do usunięcia części. Są one dostępne w kilku rozmiarach i są niedrogie. Każdy garaż powinien mieć trzy rozmiary 3-szczękowych ściągaczy w szufladzie. Podobnie jak narzędzia do drążków kierowniczych, środkowy trzpień jest gwintowany, aby wykonać ciężką pracę za Ciebie.

 

Narzędzie do wyważania - Późne modele silników Chevy i Chrysler mają unikalne tłumiki wału korbowego, które muszą być usunięte do niektórych prac. Podobnie jak 3-szczękowy ściągacz, to specjalistyczne narzędzie do demontażu ma trzy haki, aby zatrzasnąć się w specjalnych miejscach na balanserze. Są one wykonane z kutej stali i nie są tak wszechstronne jak zwykłe 3-szczęki, ale kiedy ich potrzebujesz, potrzebujesz ich.

ściągacz

2-szczękowy - Czasami nie można zamontować trzech szczęk na części, więc potrzebujesz ściągacza 2-szczękowego. Są one rzadziej używane, ale warto je mieć, gdy są potrzebne. Działają one w taki sam sposób jak 3-szczękowe.

Kierownica - Ściąganie kierownicy to kompletny ból, ale z odpowiednim narzędziem nie jest to takie złe. Możesz zapytać "kiedy będę potrzebował wyciągnąć kierownicę?". Co powiesz na wymianę uszkodzonej krzywki kierunkowskazu lub korektę położenia kierownicy po wymianie elementów kierownicy. Ściągacz kierownicy zazwyczaj ma cztery otwory szczelinowe, aby dopasować się do wspólnego rozstawu dwóch i trzech otworów dla kół kierownicy. Centralny kołek ma swobodnie obracające się wrzeciono na końcu, aby utrzymać go w linii. Zestawy te również pochodzą z asortymentu śrub, aby dopasować swoje koło, jak również. Inne zastosowania dla tego narzędzia obejmuje koła zębate, małe piasty i wszelkie inne dziwne w kształcie części z gwintowanymi otworami wokół centrum.

Koło pasowe - Instalator koła pasowego jest kolejnym must-have dla każdego garażu DIY. Najczęściej używane do pomp wspomagania kierownicy, to ściągacz używa karbowane piasty i pierścień mimośrodowy z wszechobecnym stud centrum chwycić wycięcie w centrum koła pasowego (większość press-fit wspomagania kierownicy koła pasowe mają to) i wyciągnąć ssanie off. To narzędzie jest również instalator dla press-fit kół pasowych, wątki centrum stud do wału koła pasowego i duże łożysko zewnętrzne jest gwintowane na, naciskając koła pasowego na miejsce.