Usługa geometrii kół
21 kwietnia 2015, 09:49 oponyZbieżność kół, często określana jako hamowanie lub śledzenie, jest procedurą polegającą na przeprowadzeniu kontroli, która zapewnia, że koła pojazdu są przydzielone i zamocowane w optymalnej pozycji, przy zachowaniu specyfikacji określonych przez producenta.
Bez prawidłowej zbieżności, Twoje opony i samochód mogą i będą na tym cierpieć. Aby wykonać usługę geometrii kół
, konieczna jest obecność doświadczonego mechanika i maszyny do geometrii kół.Nowoczesne urządzenie do ustawiania zbieżności, wyposażone w zaciski mocowane bezpośrednio do kół samochodu
, łączy się z komputerem, który wykonuje szczegółowe pomiary układu zawieszenia samochodu i aktualnej geometrii kół. W tym czasie, mechanik będzie często oceniają elementy zawieszenia, aby sprawdzić nadmierne zużycie lub uszkodzonych części.Uzyskaj ofertę na ustawienie zbieżności kół
Doświadczony mechanik będzie zaznajomiony z licznymi kątami zawieszenia, które są znane jako camber, caster, ciąg i zbieżność. Wykorzystując te kąty, mechanik wpływa na ustawienie i ruch opon, zapewniając jednocześnie, że kierownica znajduje się centralnie i w optymalnej pozycji.
Aby zakończyć ustawianie zbieżności, mechanik - używając maszyny do ustawiania zbieżności - musi ustawić koła i osie samochodu w jednej linii, tak aby wszystkie poruszały się w tym samym kierunku. W zależności od różnych producentów kół i zawieszenia, mechanik będzie musiał pracować zgodnie z ich specyfikacją z dokładnością do jednego stopnia.
Zapewniając lepsze prowadzenie początkowo, mechanik może wyrównać zawieszenie samochodu sportowego lub pojazdu o wysokiej wydajności, aby również poprawić wydajność opon, ale kosztem potencjalnego nierównomiernego zużycia opon w wyniku mniej efektywnego wyrównania. Różne zawieszenia samochodowe wymagają różnych pomiarów i specyfikacji osiowania.
Przykładem może być "zbieżność czterech kół", którą wykonuje się w pojazdach z napędem na przednie lub wszystkie koła. Aby to osiągnąć, mechanik musiałby ustawić koła w prostokącie, zamiast ustawiać je w kwadrat. Oznacza to, że wszystkie koła muszą być równoległe do siebie i prostopadłe do podłoża. Jeśli natomiast Państwa pojazd nie posiada napędu na wszystkie lub cztery koła, prawdopodobnym rezultatem naprawy będzie ustawienie kół przednich lub kąta oporowego.
W przypadku zbieżności kół przednich przeprowadza się regulację tylko elementów osi przedniej. Alternatywnie, ustawienie kąta ciągu odnosi się do kąta, pod jakim tylne koło (koła) pojazdu jest ustawione względem środka pojazdu. W tym przypadku tylne koło (koła) i oś są ustawiane równolegle do osi przedniej, przy zachowaniu prostopadłości do linii środkowej pojazdu.
Po przeprowadzeniu tych technik zbieżności na pojeździe, warto poprosić o wydruk przed i po, chociaż wielu mechaników zapewnia to już jako obowiązkowy dodatek do usługi zbieżności. To pomocne porównanie pozwala kierowcy zobaczyć różnice w ustawieniu zawieszenia po wykonaniu usługi, potwierdzając jednocześnie, że pojazd został właściwie obsłużony przez mechanika.
Uzyskaj ofertę na śledzenie opon
Wszystko o oponach, wymianie opon, oponach zimowych i felgach
- Opony, montaż opon i zmiana kół
- Nowe opony zimowe i felgi
- Nowe felgi lub wymiana felg
- Co to są opony 4x4?
- Co to są opony typu Run Flat?
- Jakie są najlepsze marki opon samochodowych?
- Uważaj na tanie opony zużyte na części
- Tanie opony online
- Przebita opona? - Jak zmienić przebitą oponę
- Typy i rozmiary opon
- Czy mogę mieć szersze opony w moim samochodzie?
- Co to jest system monitorowania ciśnienia w oponach TPMS?
- Opony przyjazne dla środowiska?
- Co to jest geometria kół?
- Usługi związane z geometrią kół
- Jakie są przepisy dotyczące opon zimowych w Wielkiej Brytanii?
- Jak sprawdzić, czy opona zimowa jest w porządku?
- Czy Twoje opony zimowe są w dobrym stanie?
- Oszczędzaj tysiące, gdy potrzebujesz nowych opon zimowych
- Zmienić oponę na kole czy dwa komplety opon?