Jeśli kupujesz tylko dwie nowe opony, rozważasz założenie ich na tylną oś. Zakup czterech opon jest idealny, ale jako tania łyżwa rozumiem ból rzucania dwoma na wpół zużytymi oponami, gdy pozostałe dwie są całkowicie zużyte. Jestem tu po to, by pomóc kolegom ciaśniakom zachować bezpieczeństwo. Przestań z...

Jeśli kupisz tylko dwie nowe opony, rozważ możliwość założenia ich na tylną oś. Zakup czterech opon jest idealny, ale jako tania łyżwa rozumiem ból rzucania dwoma na wpół zużytymi oponami, gdy pozostałe dwie są całkowicie zużyte. Jestem tu po to, by pomóc kolegom ciaśniakom zachować bezpieczeństwo.

Przestań z tym "nawet jeśli". Nieważne, czy Twój pojazd ma napęd na przód, tył czy wszystkie koła, czy jest to pickup, samochód sportowy czy SUV: Jeśli kupisz tylko dwie nowe opony, powinieneś założyć je na tył, według producenta opon Michelin North America.

Zdobądź dziś szybką, spersonalizowaną wycenę ubezpieczenia.

Dlaczego najlepiej jest założyć nowe opony na plecy?
Krótka odpowiedź: W deszczowy dzień (lub jeśli system zraszaczy nawadnia chodnik), nawet mała kałuża może spowodować, że samochód będzie się kręcił, jeśli masz zużyte opony z tyłu i nowe opony z przodu.

Zużyte opony będą hydroplatać się na długo przed nowymi. Woda w koleinach znajdujących się na starszych autostradach może wystarczyć, aby dosłownie unieść zużyte opony całkowicie z chodnika. Jeśli masz nowe opony z przodu, a stare z tyłu, zużyte tyłki są pływające, a głębokie rowki nowych frontów łatwo przecinają wodę. Woda nie jest ściśliwa: Przepływa albo przez rowki opony, albo podnosi gumę z drogi.

Oto dlaczego to jest złe: Tylne opony zapewniają stabilność. Jeśli zużyte tylne opony jeżdżą po wodzie, nie mogą zapewnić stabilności - nawet jeśli nowe przednie koła zapewniają dużą zdolność kierowania. Tak więc, można łatwo skończyć na wirowaniu.

Jeśli jednak nowe opony znajdą się z tyłu, przednie opony stracą przyczepność przed tyłami - co może być łatwiejszą sytuacją do pokonania. Zwolnij pedał gazu, zostaw ręce na swoim miejscu i czekaj na powrót trakcji. Unikaj więcej skręcania kierownicą i zaciągania hamulców.

Jeździłem z tysiącami kierowców na pokazach takich jak ten przedstawiony na powyższym filmie. Prawie wszyscy wyjechali, gdy samochód miał nowsze opony z przodu i na wpół zużytą gumę z tyłu. Z nowszymi oponami z tyłu i bardziej zużytymi z przodu, nikt nie stracił kontroli.

Napęd na przednie koła (FWD) jest zazwyczaj przyczyną zużycia opon przednich przed tyłem. Powód: W samochodach z napędem na przednie koła, przednie koła przenoszą dwie trzecie masy pojazdu, kierują i przyspieszają, a także przenoszą prawie całą siłę hamowania. Czasami zdarza się, że ludzie nie potrafią obracać oponami i odkrywają, że przednie koła są prawie łysiejące, podczas gdy tylne koła wydają się mieć duży bieżnik.

Wspólne pytanie: Jaka różnica w głębokości bieżnika może prowadzić do niestabilności? Doświadczyłem tego na mniej niż 2/32 cala. Jeśli można zauważyć różnicę, gdy wbije się palec w rowki opony, opony o największym bieżniku powinny znajdować się na tylnej osi. Nawet elektroniczna kontrola stabilności - system w samochodzie, który może pomóc w automatycznym wyjściu z zakrętu, w pewnych sytuacjach - nie może pomóc, jeśli tylne opony są całkowicie hydroplanowane.