Nowy pasek rozrządu dla Nissan

02 sierpnia 2017, 11:28 nissan pasek rozrządu

Na Autobutler, zbadaliśmy średnią cenę tego, co to kosztuje, aby uzyskać pasek rozrządu i pompę wody wymienione na Nissan. Cena obejmuje wszystkie cytaty, które zostały podane do właścicieli Nissan

i jest również średnia cena dla wszystkich modeli samochodów Nissan.
Cena średnia Min - max
£ 342 £ 286 - £ 421 Uzyskaj ofertę

Ceny opierają się na wszystkich ofertach przesłanych za pośrednictwem autobutler.pl i mogą zawierać błędy lub się różnić. Proszę utworzyć zadanie, jeśli chcesz uzyskać szczegółowe oferty dla swojego samochodu.

Pasek rozrządu pracuje przez cały czas, gdy silnik pracuje i dlatego z czasem ulega zużyciu. Jeśli pasek jest zużyty, należy go wymienić

, aby nie pękł i nie uszkodził silnika.

Zestaw paska rozrządu w samochodzie działa na kołach zębatych i ma krytyczną funkcję synchronizacji ruchów pomiędzy zaworami i tłokami.

Wyceń pasek rozrządu - Nissan

Jak to działa?

Zawory silnika są otwierane i zamykane przez ramiona napędzane przez wałek rozrządu, który jest obracany przez pasek rozrządu. Pompa wodna pompuje płyn chłodzący wokół silnika, utrzymując jego niską temperaturę. W niektórych pojazdach pasek rozrządu napędza również pompę wodną.

Zarówno pasek rozrządu, jak i pompa wodna stanowią część zintegrowanego systemu.

Dlatego też wiele warsztatów decyduje się na wymianę zarówno paska rozrządu, jak i pompy wodnej w tym samym czasie, ponieważ oba elementy zużywają się, a wymiana jednej części jest niewygodna i bardziej kosztowna niż wymiana drugiej pół roku później.

Przez długi czas obowiązywała ogólna zasada, że pasek rozrządu należy wymieniać co pięć lat lub po przejechaniu 120.000 km. Jednak wraz z pojawieniem się nowych, bardziej wytrzymałych pasków rozrządu, kilku producentów samochodów rozszerzyło zalecenia dotyczące przebiegu, jaki pasek może wytrzymać.

Obecnie zalecany przebieg to często kilkaset tysięcy kilometrów przed wymianą paska.

Czytając książkę serwisową samochodu, można dowiedzieć się, jak często należy wymieniać pasek

rozrządu. Niezależnie od tego, co jest napisane w książce serwisowej lub ile kilometrów przejechał samochód, pasek podczas kontroli nie powinien mieć pęknięć na powierzchni ani postrzępionych krawędzi.

Uzyskaj właściwą cenę

Wymiana paska rozrządu w samochodzie jest możliwa na własną rękę, ale jak wszystko inne wymaga wiedzy na temat tego, co się robi. Zadanie jest trochę kłopotliwe, a jeśli wziąć swój samochód do garażu

, można uniknąć wszystkich kłopotów.

Ponieważ wymiana paska rozrządu

wymaga, że jeden wziąć silnik oddzielnie, garaże będą oferować różne szacunki, jak długo to potrwa.

Dlatego warto sprawdzić poszczególne oferty i przekonać się, ile godzin mechanik musi poświęcić, zanim nowy pasek znajdzie się na swoim miejscu.

Łatwo jest oddać samochód do warsztatu w odpowiedniej cenie, jeśli korzysta się z Autobutlera. Warsztaty zrzeszone w naszym portalu warsztatowym składają pisemne oferty wyłącznie po utworzeniu przez Państwa zlecenia za naszym pośrednictwem.

Oznacza to, że można łatwo porównać ceny i opisy dotyczące zakresu zadania.

Ostatnim sprawdzianem przed wyborem warsztatu jest kliknięcie na autobutler.pl i przeczytanie opinii o warsztatach. Wszyscy użytkownicy Autobutler mają możliwość napisania opinii o warsztatach, z których korzystali.

Kupiłeś używany samochód?

Nie można powiedzieć wystarczająco dużo, jak ważne jest, aby zachować ścisłe oko na pasku rozrządu samochodu lub przynajmniej upewnić się, że mechanik to robi.

Zerwanie paska rozrządu może spowodować poważne uszkodzenie silnika.

Jeśli kupiłeś lub rozważasz zakup używanego samochodu, upewnij się, że sprzedawca oświadczył, kiedy pasek rozrządu był ostatnio wymieniany.

Jeśli sprzedawca nie jest w stanie tego zrobić, to w umowie kupna-sprzedaży należy zawrzeć porozumienie, że pasek rozrządu zostanie wymieniony przed przejęciem samochodu. W ten sposób unikną Państwo przykrego sporu z poprzednim właścicielem.

Wahania temperatury

Materiał gumowy, z którego wykonany jest pasek rozrządu, może się rozszerzać i kurczyć przy dużych wahaniach temperatury.

Te "przesunięcia" mogą z czasem doprowadzić powierzchnię paska do pęknięcia, a w najgorszym wypadku do zatrzaśnięcia. Dlatego należy zwracać uwagę na to, aby guma zawsze wyglądała na całą i w dobrej kondycji.

Wycena paska rozrządu - Nissan